Alla inlägg den 23 januari 2010

Av Pernilla Thomasson - 23 januari 2010 12:22

Idag hade vi bestämt att vi skulle åka skridskor med Alfred, Alma, Mathias och Helena, det blev på skolans spolade plan då det visade sig att Faxängen var full pga träningar vilket i sin tur berodde på att det är VM kval på Nipvallen. Så då passar folket från storstaden på att invadera Långsele så att inte vi kan åka skridskor på en lördag   Skämtar bara det är väl kul att de uppskattar det som faktiskt finns i Långsele.


Wilda skulle ju då premiäråka skridskor och som hon gjorde det, hon var jätteduktig och inte alls jättesur och tvär när hon ramlade utan då talade hon om att:

-Man måste kämpa.


Det är bra krut i den lilla damen, hon ger sig inte i första taget till skillnad från Fabien som är av den naturen att om han inte kan så skiter  han i det, är jag inte bäst då kan det vara, vilket kan vara väldigt jobbigt då han ställer så höga krav på sig själv.

Titta vad jag är duktig.

 

Här går det undan istället.

 

Själv tycker jag att det är lättast att stå och titta på för det blir så vingligt annars........

Av Pernilla Thomasson - 23 januari 2010 12:05

När jag och Wilda åkte hem från förskolan igår så tog vi med Alma och Alfred och då deras alltid fikasugna pappa skulle hämta dem hemma hos oss så åkte vi på Cekås och köpte fikabröd. Jag är inte så förtjust i semlor så det blev en till Krille och en till Mathias och så blev det bullar till mig och barnen.

Gissa om det var en dotter som blev sur när inte hon fick en semla......... Så det var bara för pappa Krille att dela med sig och hon njöt i fulla drag kan man lugnt säga. Jag förstår inte att barn kan ha hela munnen full med klet och det bekommer dem inte för fem öre.

Snacka om att njuta av sin semla.....

Fredagen var väl som de flesta andra, lite städ när vi kom hem i form av dammsugning och skurning av golv. Sedan var jag klar med mitt så jag kunde sätta mig i soffan och njuta, medans Krille och Wilda städade toaletten och när han var klar med det så fixade han middag i form av Bookmaker toast med pommes och bearnaisås. Som jag brukar säga en lydig man är en lycklig man.......


Sedan blev det Lets dance och lite rött i sällskap av mor och far som tittade förbi och de gick inte hem förrän strax efter tolv, en väldigt trevlig fredag med andra ord.

Ovido - Quiz & Flashcards