Alla inlägg under december 2009

Av Pernilla Thomasson - 31 december 2009 16:12

Här kommer bilder på lilla prinsessan, nylockad och finkläderna på.

Snygg va????

Ok, jag ser lite ledsen ut på ögonen då som en liten hundvalp......

 

Men nu räcker det, knäpp då, jag vill inte bara var sööööt.....

Av Pernilla Thomasson - 31 december 2009 15:26

Gott Nytt År önskas alla!




 


Håller fortfarande på att fundera över nyårlöftena, återkommer nog om det imorgon, kommer nog på de flesta superbrighta i natt framåt tolvslaget.

Nu är det dax att svida om och bli lite nyårsfin, har en dotter som står och ber mig att komma och locka hennes hår, så det är bäst att fixa det nu innan hon surar ihop totalt.


Kram på er alla.


Av Pernilla Thomasson - 30 december 2009 20:10

Idag har det varit jättefint väder här, strålande sol och ett par minusgrader. Vi bestämde oss för att inviga svärfars fina grillkorg han fick i julklapp med lite korvgrillning. Hela familjen var ute och tog sig lite luft som det inte blivit så mycket av de senaste dagarna.

Här har farfar lite knivkunskap med barnen, "Hur man gör en korvpinne"

 

Jag är ju inte så ofta med på bild så jag får väl bjuda på en bild på mig och Wildisen.

 

Så soligt att Krille måste kisa, Wilda kollar så att pappa grillar ordentligt.

Här är Wilda med sin faster Tette som oxå ville vara med på bild.

Av Pernilla Thomasson - 30 december 2009 20:05

Förr var det mer ofta att jag hade fina naglar, men utbudet på dem som gör naglar i Sollefteå är ju inte så stort. Så nu har jag slagit till och gjort själv och ska även försöka mig på att hålla dem fina oxå, man behöver så lite för att känna sig lite fin.

Och nu när det är nyår så måste man ju lägga alla nyårslöften oxå och dem ska jag klura på i natt tänkte jag, vet ju vad jag skulle behöva göra men vi får se.

Lite skum bild blev det dock......

Av Pernilla Thomasson - 30 december 2009 16:44

Igår var vi på Leos lekland och det var väldigt uppskattat av barnen, speciellt de två minsta men Anton tog sitt ansvar som storebror att leka med sina syskon och han hade nog oxå roligt. Jag lämnade dem där med Krille och sedan åkte jag faktiskt och solade hos Tette där hon arbetar och det är ju inte så ofta som man tar hand om sig själv......Himla skönt var det. Jag åkte tillbaka till leklandet och då passade vi på att äta lite mat oxå, man blir väldigt hungrig av att leka. Krille passade på att läsa en av sina böcker medans kidsen lajjade runt.

Här kommer lite bilder från dagen.

Ungefär så här såg Wilda ut hela tiden, springandes mellan aktiviteterna.

Grabbarna visar lite "äkta" syskonkärlek...

Cykla kunde man göra oxå.

och en lite vila i bollhavet, innan det var dax att dra med pappa i alla upptåg.

Här är pappa och Wilda på väg upp i stora rutchkanan.

Här kommer vi, en gång till var den stående kommentaren efter varje åk.

 

Liten kana kan jag åka själv.....

Den här kanan var det bara Anton och Fabien som kunde åka, Krille skulle försöka sig på att klättra upp med Wilda, men det var för brant för dem att komma upp så de vände halvvägs, Krille var rädd att mosa barnen som klättrade efter honom i den så kallade trappen upp.

En fartfylld dag blev det. Krille avslutade dagen med att först möta Mattias i badminton och därefter innebandy i två timmar så han var rätt mör i benen när han kom hem och lite mer mör idag.......Åldern börjar ta ut sin rätt......

Av Pernilla Thomasson - 28 december 2009 16:55

Söndagen var en riktig slappardag till, det är det som är så skönt när man är borta att man kan slappa ordentligt och njuta av det, när man är hemma så finns alltid en massa måsten. Vi kollade lite på tv, jag började läsa en bok av Camilla Läckberg som heter Sjöjungfrun.

Idag har jag, Krille, Johan (som fyller år idag), Tette och Wilda varit ut till Kosta outlet, en sväng förbi Strömbergshyttan blev det oxå för att inhandla lillasysters och Fredriks julklapp. Hittade lite smått och gott ute i Kosta oxå, mössa till Wilda, parfym, golftröja till Krille och en fintröja till nyår hittade han oxå, böcker 2 till mig och 2 till Krille.

Julklapp till mor och far blev det oxå inhandlat och till oss själva köpte vi lite saker från Sagaform, bla dessa två saker, en hamburgerpress och ett ställ till diskborsten/diskmedel/disktrasa.

   

Nu ska vi fira Johan som fyller år idag med lite god mat, han har önskat sig fläskfile, klyftpotatis och sås, smarrigt värre.

Av Pernilla Thomasson - 26 december 2009 22:21

Ja, denna morgon startade med att Krille och Anton begav sig till Elgiganten och var där 6,20 och redan då var det kö, när de öppnade kl 7,00 fick vakter tillkallas föra att iordningsställa kaoset. Men Anton kom lycklig ut ur butiken med just den dator som han ville ha, så en mycket lycklig tonåring har surfat runt idag.


Vid lunchtid begav  vi oss till Stadium för att kolla om det fanns några fotbollsskor till Anton och i och med att de hade tag 3 betala för 2 så tänkte vi att hitta några typ kraftigare högre gympasko till Fabien, men med en väldigt modemedveten 7 åring så var det bara att glömma, han visste exakt vad han ville ha VITA sneakers.

Så tillslut efter mycket provande och dividerande kom vi hem med varsitt par fotbollsskor, ett par vita sneakers och en windfleece till Anton för 1200kr, det kallar jag rea.

Här är deras coola fotbollsskor, Anton ville gärna ha de gulsvarta han med men de fanns inte i hans storlek så då blev de röd/svarta istället, minst lika coola tycker jag i alla fall.

Fabiens nya vita sneakers, ja vad ska man säga......

Här är en dålig bild på Antons Windfleece, men den kommer att användas flitigt tror jag, kan vara perfekt i backen när det inte är allt för kallt.

Av Pernilla Thomasson - 25 december 2009 21:22

Idag har vi bara varit och det är inte helt fel efter julafton då barnen oftast är tokspeedade och inte riktigt orkar med.

Inatt har Wilda sovit utan tutten första natten och hon brydde sig inte utan när hon skulle sova igår kväll när det var dax att sova sa hon helt enkelt -Mamma, tomten fått mina tuttat till bäbisarna, och sen var det inte mer med det.

Anton och Krille var iväg imorse och kollade efter en dator till Anton men de hade inte riktigt den han ville ha på Media markt så imorgon kl 7.00 kommer de att stå och hänga på låset till Elgiganten för att köpa den som han vill köpa.

Har mest slappat idag, kollat Sällskapsresan "Snowroller", spelat Fabiens nya Monopol City och även vårt nya spel Ubongo som vi fick igår, superroligt spel som alla kan spela, har även blivit utsett till årets spel 2009.

 

God fortsättning önskar jag er alla.

Ovido - Quiz & Flashcards