Alla inlägg under oktober 2009

Av Pernilla Thomasson - 31 oktober 2009 19:46

När jag kom hem hann jag knappt sätta foten innanför dörren förrän Fabien skulle ut och Halloweena så det blev till att klippa sönder ett lakan och förvandla honom till Mumie för det hade han bestämt sig för att vara.

Visst blev han läcker???

 

Så nu sitter han i soffan och myser med lite extra lördagsgodis.

Av Pernilla Thomasson - 31 oktober 2009 19:27

Har stått på Sunnersta marknad mellan 11-15 idag med Wildamössor och Me & I kläder, fantastiskt att det var så mycket folk som kom hela tiden det var hela tiden rörelse under de fyra timmar som marknaden höll på. Hade trevligt sällskap med mig oxå som erbjöd sig att följa med, hon var himla duktig hon med på att sticka så jag fick hjälp med att sticka lite mössor under dagen, det tackar jag för. Kan ju säga att jag fick mersmak på detta så det var inte sista marknaden som jag stod på.


Direkt efter marknaden åkte vi raka spåret till den nyöppnade butiken Lilla Syster i Tjäll och det var en upplevelse, vilken fantastisk affär, dit kommer jag att åka många gånger. Butiken öppnade igår och här hittar man inredning och design i lantlig stil, det är en gårdsbutik där man kan hitta trevliga saker från bl.a Bloomingville, Madame Stoltz, Lisbeth Dahl, La maison, Geggamojja m.m Jag hittade en fantastiskt snygg entrematta med texten "home is where the heart is" det var en sån "riktig-torka-av-skorna-matta" en spegel i vitt som man kan ha hängandes liggande så den kommer att sättas i hallen ovanför byrån och slutligen dessa jättesnygga kuber i trä med texten HOME men man kan oxå vända på dem och då står det LOVE.

Tyckte att dessa var precis min stil.

     

Av Pernilla Thomasson - 31 oktober 2009 19:07

Jag lovade ju att skriva om vårt Birsta besök men kvällen blev sen och jag mådde inget bra, kände mig febrig och ont i huvudet, så jag passar på att skriva nu istället då.

Vi köpte nytt innertak till hallen, varför???? Fråga inte ens. Men nu blev det så, sedan blev det hatthylla, taklampa, bordslampa, 3kr kaffekoppar (alltid bra att ha), servetter och lite annat krafs. Var även in på Panduro och laddade upp inför kommande godiskok, man behöver alltid lite påsar, snören och lite papper. Och slutligen avslutades shopping som sig bör på Willys för att bunkra skafferiet, jag fick gå alldeles själv då Krille kände sig helt slut och satt kvar i bilen med barnen medans jag handlade, sedan ringde jag ut till han när det var dax för att packa och dra ut varorna till bilen.


Av Pernilla Thomasson - 30 oktober 2009 09:14

Nu drar vi till Birsta och shoppar loss. Det blir innertak och massa annat skoj, jag skriver ikväll när vi kommit hem.

Ha en bra dag alla läsare.

Av Pernilla Thomasson - 29 oktober 2009 20:16

Ja då har pappa Krille varit i farten och gjort en halloweenpumpa med barnen, en riktig familjefarFlört Han har faktiskt gjort två idag för han gjorde en med Alfred tidigare idag som Alfred skulle få ge till sin mamma och pappa.

Tycker faktiskt att det ser lite mysigt när det står pumpor lite varstans när det blir halloween. Risken finns väl att det kommer att bli mycket bus eller godis i helgen så man får väl ladda med godis till de små monstren......


Här är det på gång....

 

Två lyckliga barn med pumpen som Wilda säger.

 

Det lyser upp lite i höstmörkret.

 


Av Pernilla Thomasson - 29 oktober 2009 17:27

Ja, ni läste rätt, jag har precis silat av glöggen och hällt upp den på flaskor och nu ska den stå och mogna på sig i fyra veckor, vilket innebär att den kommer att vara färdig till 1:a advent, mmmmmmm. Måste bara hitta lite fler små flaskor som jag kan fylla över i när jag ska ge bort dem tillsammans med godiset. Håller fortfarande på att fundera vad det kommer att bli för godis i år, några saker är ju ett måste såsom Mozartkulor, mintkakor, chokladkola och trillingnötter. Vi får se vad det blir mer..........

 

Av Pernilla Thomasson - 29 oktober 2009 09:21

Vaknade upp till en fantastiskt vacker morgon rimfrost på träden och solen skiner. Var bara tvungen att ta en bild på baksidan över älven. Idag blir det halloweenpumpor som ska fixas inför helgen och sedan är det soffan och stickningar idag, målet är att fixa 6-7 mössor till  idag.

 

Av Pernilla Thomasson - 28 oktober 2009 22:22

När jag kom hem från visningen ikväll möttes jag av att Krille berättade att Wilda hade 39,3 i feber igen. Hon har ju faktiskt varit feberfri sedan i söndags eftermiddag, men har ju varit väldigt hängig och konstig. Jag sa till Krille häromdagen att jag tror att det kommer att komma ett bakslag på Wilda för hon har känts så konstig i humöret och hon har inget sug efter mat, väldigt trött och hostig. Mycket riktigt nu kom det, man märker när det är något med ens barn. Så nu får vi se hur hon mår imorgon bitti, som tur är brukar hon sova rätt bra när hon har feber och hon får ju alltid sova inne hos oss då så jag känner att jag kan ha koll på henne. Peppar peppar, har jag otur nu när jag skriver det så kanske jag får vara uppe hela natten, men det tror jag inte.


Ovido - Quiz & Flashcards