Alla inlägg under september 2009

Av Pernilla Thomasson - 29 september 2009 19:46

Ja då var vi hemma igen i norr, glömde kameran när vi var iväg och då tänker ni du har ju en mobil och det stämmer ju men ingen kabel och heller inte en aning om hur jag skulle få över bilderna om jag haft en, men men..Jag och tekniken brukar inte alltid komma särskilt bra överens.


Men nu är vi då hemma igen efter en supertrevlig helg med massor av tjejsnack, god mat och viktigast av allt gott vin och shopping. Har snålat denna resa och det hör ju inte till vanligheterna men jag tog tag i det lite och insåg själv att jag har barn som har kläder för jag vill inte ens veta hur mycket i garderoberna. Så det blev jeans, skärp, tröja, vantar och lite annat småkrafs till mig själv och det var jag väl behövd. En och annan julklapp har jag även passat på att köpa, lika bra att börja i tid för det är ju bara 3 månader kvar och de kommer att gå fort.


Derbyt på Råsunda gick AIKs väg och att vara Djurgårdare idag är inte särskilt roligt (läs Pappa). Som tur var så började matchen redan kl 19,00 så vi kom iväg vid 22,00 från Väsby och det var ju bara jag som kunde köra, hur kom det sig???? Men Krille hade haft jättetrevligt med sina gamla kompisar där nere och det kan jag förstå, det blir inte så ofta. Han och Wilda har varit lediga idag och haft mysig pappa/dotterdag, skulle tro att de mest slöat och sovit. Själv är jag helt slut, vi kom hem vid halv 3 så det gick faktiskt fort hem och jag tror inte att jag blev fotat av någon kamera, det är ju bara att vänta och se....Nej så farligt var det inte, det var ju ingen trafik ute och då går det ju lite lättare att köra.

Nu blir det soffan.

Av Pernilla Thomasson - 24 september 2009 20:57

Ja imorgon drar jag och Wilda ner till södern för att få en mysig mamma/dotter helg i Vallentuna hos Pernilla och Moa. Vi ska ha fredagsmys hela helgen till söndag då pappa Krille oxå dyker upp, men då inte för att mysa med oss utan för att gå på Derby på måndag kväll.

Skulle väl gissa att det blir i shoppingens tecken även denna resa om jag känner mig själv rätt, men å andra sidan kommer jag ju att ha lite Me & I visningar där nere och jag ska även leverera en och annan Wildamössa oxå så jag kan unna mig att shoppa. 

Lovar att återkomma med bilder och berättelser om våra upptåg.

Ha en fortsatt trevlig kväll för det ska jag.

Av Pernilla Thomasson - 21 september 2009 20:50

Har ju kämpat tappert nu sedan semestern, inget godis och det har jag verkligen inte ätit så jag är så stolt över mig själv där. Började med stegräknare för två veckor sedan och satte upp att klara 15000 steg per dag och det har jag då fått kämpa vissa dagar för att få ihop, speciellt på helgerna när det är många visningar och inte så mycket gående. Tror ni att vågen vågar visa någon förändring???? NEJ inte det inte. Vad ska jag göra nu då för att något ska hända, jo jag får väl ta och sluta äta som om det vore sista måltiden varje gång......Så nu är det hårda tag i mitt liv det kan jag lova.

Har för övrigt hittat en så snygg klänning  på STIL som jag bara vill ha till nyår (det gäller att ha framförhållning) så nu funderar jag på att köpa den i S bara för att jag då måste komma i den till nyår, tror ni att det kommer att funka????

Av Pernilla Thomasson - 21 september 2009 19:49

Alltså denna tjej och sina utstyrslar. Igår när vi skulle åka på fotbollsavslutning i Helgum med Fabien då gick hon in på sitt rum och kom ut så här!!!!! Vad säger man???? Kan ju säga att det var STOR övertalning att bara få av henne klackskorna för de skulle hon promt ha.... Vet inte vad hon kan ha fått detta ifrån, det är ju inte mamma hennes i allafall.....

 

Av Pernilla Thomasson - 20 september 2009 21:08

 

Igår hade vi myskväll med barnen och den avslutades med film, såklart när de minsta sov eftersom att det inte var en film för så små barn. Vi såg Johan Falk gruppen för särskilda insatser, det var en riktigt bra film som jag kan rekommendera och nu ska vi sätta oss och se på uppföljaren som heter Johan Falk vapenbröder. Hoppas att den är lika bra som gårdagens film och så önskar jag alla läsare en trevlig kväll för nu startar vi filmen här. Hej då!!

 


Av Pernilla Thomasson - 20 september 2009 16:20

Nu har jag äntligen fått min nya telefon, hade lämnat in min telefon för tredje gången och då har den försvunnit i posthanteringen. Så summan av det blev att jag fick hämta ut en ny telefon för samma pris då posten tagit på sig skulden och fixat det. Började med att jag valde en jättefin rosa telefon, vilken visade sig att den aldrig kom in och då beställde Krille en ny telefon till mig och betalade lite till så jag fick den här superhäftiga telefonen en Samsung jet s8000, den har allt och lite till. Men nu har jag iallafall lärt mig hur man ringer och det är väl därför man har en telefon??? Alla andra finesser kommer jag att lära mig förr eller senare oxå.

 

Av Pernilla Thomasson - 20 september 2009 16:10

I fredags så åkte jag, Wilda och Fabien på stan efter skola och jobb. Börjar inte så bra, för när jag ska gå och betala parkeringen upptäcker jag att jag inte har någon plånbok, paniken infinner sig VAR ÄR DEN??? Konkar in ungarna i bilen igen, Wilda helt hysterisk för hon skulle ju fika på stan och att försöka förklara för en två åring att man måste ha pengar för att fika var inte det lättaste. Raketfart hem till Långsele för att hitta plånboken som låg snyggt och prydligt hemma på bänken, tack och lov. Fabiens kommentar var -Mamma vilken tur att inte polisen kom för du hade ju inget körkort. Intelligent kille;)


Tillbaka till stan där vi mötte upp Krille oxå så det blev fika tillslut, kladdkaka och hallonmuffins på Myregårdens cafe och så var barnen lugna igen.

 

Jag och Wilda strosade vidare på stan och var in på Garn väv och inplock där jag till min stora lycka hittade två nya färger på Milano garn, jag kommer att fota dem senare så jag kan lägga ut dem här.

Kvällen avslutades med att vi bjöd pappa på middag eftersom att mamma jobbade och då måste man ju tycka lite synd om stackars pappa, 60+ och jag tror inte att han kan fixa mat själv....

Av Pernilla Thomasson - 16 september 2009 20:30

Här är två av anledningarna till att jag inte bloggat på ett tag. Som jag skrev i helgen så tog jag fram och började med Fabiens 1000 bitars pussel och där har jag fastnat. Tiden bara rinner iväg när man pusslar, man tänker bara en bit till innan jag tar disken ur maskinen eller bara en till innan jag ska gå och sova och där sitter man och klockan går och går.

Men visst har jag hunnit långt??? Nu är det verkligen bara mörka bitar kvar men skam den som ger sig.....

 

Här är min andra "drog" , i fredags fick jag ett nytt paket med 18 nya nystan med Milanogarn, så mellan pusselbitarna har det även blivit en hel del stickande, så nu är lagret påfyllt inför hösten och vintern, gå gärna in på min hemsida där kan ni se mössorna och även maila beställningar och frågor. 

 


Ovido - Quiz & Flashcards