Direktlänk till inlägg 10 oktober 2010

Höstmarknaden inget nytt där inte.

Av Pernilla Thomasson - 10 oktober 2010 21:05

Igår så var Krille med Anton i Ö-vik där de skulle spela SM i Futsal (inomhusfotboll) så jag tänkte att jag skulle ta Fabien och Wilda på en liten tur till stan. Vi började med att besöka Butik Lillasyster och som vanligt så blev det en del handlat. Hylla och när man handlar en hylla måste man ju ha saker att hänga och ställa på hyllan annars är det ju ingen mening eller???

Medans jag handlade fick barnen fika så var de nöjda och glada en stund i allafall för så roligt att vara på en inredningsbutik är väl inte det bästa som 3 och 8-åringar vet.

Men mamman var nöjd och ännu gladare när mannen fått upp hyllan oxå.

Det blev så fint i hallen tycker jag i alla fall, har lite svårt att få till bra bilder med kameran dock måste kanske öva lite.

När vi väl var färdiga ute i Tjäll så åkte vi vidare till Höstmarknaden som precis som vanligt man måste dit och titta men det är oftast samma saker år efter år, men kul att gå runt och strosa och träffa folk om inte annat.

Självklart ville barnen åka dessa fantastiska karuseller så det var bara att gilla läget.

Men som sagt lite roar barnen och de var nöjda efteråt, Fabien var snäll och åkte tåget med Wilda, han är inte så jätteförtjust i karuseller men man måste ju åka och då passade han på att vara snäll storebror.

Innan vi åkte hem så var vi ju bara tvungna att köpa munkar och åka hem till Krille och Anton som kommit hem då och äta lite munkar.

Förra lördagen var ju jag och lillasyster till Sundsvall och handlade och då köpte jag även nya hyllor till köket, var så himla less på vårt vitrinskåp som hängde ovanför frukostbordet så det ska Elli få, för hon vill gärna ha ett sådant men innan hon sätter upp det ska det vitmålas. 

Tycker att det blev bättre iallafall än tidigare, ibland behövs det så lite för att det ska kännas bättre.

Ha en trevlig söndag alla läsare som fortfarande hänger med.  

 
 
Ingen bild

Lena

10 oktober 2010 22:16

Vad fint det blev med hyllorna. Ser fram emot att se det live :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:25

Ja det var ju som så att i fredags åkte vi ju till IKEA och köpte nya möbler till Wildas rum och jag älskar ju att sätta ihop dessa. Jag monterade upp alltihop och någon gång under kvällen rev jag mig på en kartong eller en möbelbit på ovansidan av h...

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:05

Ja just nu sitter jag på sjukhuset och har fått en dator så jag kan passa på att blogga och göra lite uppdateringar. Tänkte börja med att visa lite före och efter bilder på det vi gjort än så länge i källaren.   Här är ju lite påbörjat..... Och s...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:59


Ja då har jag hittat ett nytt mönster på en superfin mössa som jag lyckats virka, det var ju några år sedan man hade syslöjd men med lite hjälp från nätet och några upprivningar så blev det i allafall en färdig mössa. Den blev för stor för Wilda så d...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:53

Ja nu har vi målat, målat och målat under veckan, det finns ju inte allt för mycket tid till det under veckan med alla träningar och dyligt som ska hinnas med, men vi är en bit på väg. Grundmålning är viktigt..... Vänstersidan har fått rätt f...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:49


I fredags så fyllde bästa svägerskan Helena år så då var vi dit och uppvaktade henne. Som vanligt när Wilda ska iväg och moster kommer förbi brukar det bli mycket fixat med håret så även denna dag. Så här fin var hon när det var dax att åka.   H...

Ovido - Quiz & Flashcards