Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Fredag och årets första semla

Av Pernilla Thomasson - 23 januari 2010 12:05

När jag och Wilda åkte hem från förskolan igår så tog vi med Alma och Alfred och då deras alltid fikasugna pappa skulle hämta dem hemma hos oss så åkte vi på Cekås och köpte fikabröd. Jag är inte så förtjust i semlor så det blev en till Krille och en till Mathias och så blev det bullar till mig och barnen.

Gissa om det var en dotter som blev sur när inte hon fick en semla......... Så det var bara för pappa Krille att dela med sig och hon njöt i fulla drag kan man lugnt säga. Jag förstår inte att barn kan ha hela munnen full med klet och det bekommer dem inte för fem öre.

Snacka om att njuta av sin semla.....

Fredagen var väl som de flesta andra, lite städ när vi kom hem i form av dammsugning och skurning av golv. Sedan var jag klar med mitt så jag kunde sätta mig i soffan och njuta, medans Krille och Wilda städade toaletten och när han var klar med det så fixade han middag i form av Bookmaker toast med pommes och bearnaisås. Som jag brukar säga en lydig man är en lycklig man.......


Sedan blev det Lets dance och lite rött i sällskap av mor och far som tittade förbi och de gick inte hem förrän strax efter tolv, en väldigt trevlig fredag med andra ord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:25

Ja det var ju som så att i fredags åkte vi ju till IKEA och köpte nya möbler till Wildas rum och jag älskar ju att sätta ihop dessa. Jag monterade upp alltihop och någon gång under kvällen rev jag mig på en kartong eller en möbelbit på ovansidan av h...

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:05

Ja just nu sitter jag på sjukhuset och har fått en dator så jag kan passa på att blogga och göra lite uppdateringar. Tänkte börja med att visa lite före och efter bilder på det vi gjort än så länge i källaren.   Här är ju lite påbörjat..... Och s...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:59


Ja då har jag hittat ett nytt mönster på en superfin mössa som jag lyckats virka, det var ju några år sedan man hade syslöjd men med lite hjälp från nätet och några upprivningar så blev det i allafall en färdig mössa. Den blev för stor för Wilda så d...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:53

Ja nu har vi målat, målat och målat under veckan, det finns ju inte allt för mycket tid till det under veckan med alla träningar och dyligt som ska hinnas med, men vi är en bit på väg. Grundmålning är viktigt..... Vänstersidan har fått rätt f...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:49


I fredags så fyllde bästa svägerskan Helena år så då var vi dit och uppvaktade henne. Som vanligt när Wilda ska iväg och moster kommer förbi brukar det bli mycket fixat med håret så även denna dag. Så här fin var hon när det var dax att åka.   H...

Ovido - Quiz & Flashcards