Alla inlägg under juni 2009

Av Pernilla Thomasson - 25 juni 2009 20:27

Äntligen är sommaren här och den verkar stanna. Tyvärr har vår dator kraschat och med det försvann även uppdatering av min blogg.... Så på lördag blir det till att åka ner till Birsta och göra av med en massa pengar, ny dator, nytt golv till sovrummet och nya möbler dit samt tapeter och sedan brukar det ju slinka ner lite annat oxå när man ändå är i farten. Man får ju hoppas att man är pigg eftersom jag ska på, hör och häpna Pernilla ska ut på galej nämligen 30+  och det ska bli skoj, det hör ju inte till vanligheterna.

Nej nu är det dax att vattna mina fina blommor så de överlever iallafall en vecka i mitt våld..........

Av Pernilla Thomasson - 21 juni 2009 21:24

Idag har solen verkligen infunnit sig ordentligt och det är så härligt, man blir så mycket piggare och gladare av solen.

Barnen har varit på badstranden, det är dock för kallt för mig, men huvudsaken är ju att barnen har haft det bra.

Själv passade jag på att göra något som jag gör allt för sällan och det är att ta hand om trädgården, det är inte min starka sida, men idag var det dax. Började med att jag och Krille tillsammans rensade bort allt ogräs runt grunden och på uppfarten och sedan när jag då hade ångan uppe så bestämde jag mig för att åka till Österåsen och se om det var öppet, vilket det var. Så när jag var 900kr fattigare var det bara att åka hem och försöka göra något kreativt av det som hamnat i bilen, smultron åt barnen i en kruka, lite blommor till amplarna och välkommenkorgen vid vägen. Sedan köpte jag även två stora krukor med blommor till och resultatet av dem ser ni här, jag som inget kan om blommor tycker iallafall att det blev fint och det är ju huvudsaken.....


Av Pernilla Thomasson - 21 juni 2009 21:19

Midsommardagen den blev en mycket seg dag, inte många knop blev det. Framåt eftermiddagen kröp dock stickjävulen fram, vilken har legat i träda sedan i mars skulle jag tro. Och resultatet blev dock 3 stycken nya Wilda mössor, kändes väl lite sådär att sticka vintermössor nu när väl sommarvärmen krypit sig på, men det kommer ju en vinter oxå om ett par månader.....

För den som är nyfiken på hur mössorna ser ut när de är helt färdiga kan gå in på pernillaspyssel.se, länk hittar ni här på bloggen.

Av Pernilla Thomasson - 21 juni 2009 21:06

Tänkte bara visa två bilder på världens lyckligaste tjej när hon äntligen skulle få åka båt med sin stora idol Thomas......


Av Pernilla Thomasson - 21 juni 2009 20:31

Så blev det äntligen dax för midsommarfirande, som i år av någon konstig anledning mest handlade om båtåkande. Kan ha varit för att en viss Herr Nordin äntligen hade fått sin älskade båtmotor, när jag skulle tömma bilderna från kameran så var 80% av bilderna av nedanstående typ...

Men vi hann ju med traditionell sillunch med tillhörande nubbe och tyvärr fick vi fira lunchen inne då vi inte hade vädergudarna på vår sida. Men detta löste sig lite senare då vi fick dit ett tält.

Efter lite slit så fick de till slut upp tältet och vi kunde avnjuta resten av kvällen ute.

Summa sumarum av hela kvällen blev jättetrevlig och vad kan man annars vänta sig av värdparet som aldrig bangar en trevlig fest....

Av Pernilla Thomasson - 19 juni 2009 09:04

Nu är det dax att åka till stan odh handla det sista inför midsommarfirandet i fam Nordins stuga. Sedan hem och laga lite kall potatissallad och lite tårtor med massor av härliga jordgubbar på.

 Sen är det bara att lasta bilen och fara för att börja med en god sillunch runt ett snåret.....

Önskar de som läser min blogg en glad midsommar och hoppas vi får tur med vädret.
Av Pernilla Thomasson - 17 juni 2009 18:30

Nu har jag precis bakat klart alla tre midsommartårtor som fanns i tidningen Buffe, de ser riktigt smarriga ut och om en stund får jag höra hur de smakar, dvs om det kommer några och tittar på kläderna och fikar.....

Jag vet att någon har lovat att komma bara för att det skulle bli smaskigt fika....


Av Pernilla Thomasson - 16 juni 2009 18:09

Imorgon, onsdag 17/6 kl 19,00 kommer jag att ha en Me & I träff hemma där ni får en sista chans att beställa från våren/sommarens coola kollektion. Jag kommer även att låta er köpa de kläder som jag haft i min provkollektion, så passa på att komma, jag står självklart för fika, vem vet lite goda tårtor från senaste buffe känns som att det skulle sitta fint.....

Kom gärna förbi och kolla in och kanske boka en träff inför höstens kollektion som släpps den 10 Augusti.

Ovido - Quiz & Flashcards