Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Pernilla Thomasson - 25 augusti 2009 21:51

Har bestämt mig för att istället för ett nyårslöfte, har jag ett efter semester löfte och det blev att inte äta något godis fram till nyår till att börja med. Kan ju hända att det blir ett nyårslöfte om allt går vägen fram till dess.

Måste verkligen erkänna att detta med godis och då speciellt lösgodis är en av mina största laster och jag måste bli av med detta sockerbegär som ständigt vakar över mig.....

Av Pernilla Thomasson - 25 augusti 2009 21:41

Ja det var vad jag lyckades åstadkomma i stegväg idag, insåg själv att 10 000 steg är nog för lite för att jag ska måsta kämpa lite oxå. Tog ju på mig stegräknaren i eftermiddags runt 14,00 tiden och när klockan var nio hade jag gått 8500 steg. Då tog jag och gick ut en riktig powerwalk promenad för att få ihop mina 10 000 steg för det krävdes en promenad lite längre än kvarteret. Så nu är det dax att öka dessa till åtminstone 15 000 steg imorgon, så då åker stegräknaren på direkt på morgonen.

Fortsättning följer...... målet är de sista 10kg som lilla Wilda gav mig....

Av Pernilla Thomasson - 25 augusti 2009 13:46

Jaha det var värst vad sex veckor går fort när man har semester. Igår var det vanlig arbetsdag igen och skolor och förskola.

Tänk att Fabien börjat i första klass och Anton på högstadiet, vart tog alla dessa år vägen???

När semestern började skrev jag att jag skulle ju ta det lugnt och börja powerwalka, mycket det blev av det då.... Så nu får det bli nya friska tag, var in på apoteket idag och köpte mig en stegräknare och har nu satt upp målet att gå till att börja med 10 000 steg om dagen sedan får man väl försöka sig på att utöka detta, har försökt leta lite på nätet men det verkar som om att 10 000 steg är det som man rekommenderar, så jag får väl börja där. 

Så här har jag inte tid att sitta och såsa utan måste jobba vidare så att jag kan komma ut och gå ikväll istället och röra på fläsket. 


Ovido - Quiz & Flashcards