Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Pernilla Thomasson - 7 augusti 2009 21:36

Oftast får man höra att Wilda är så snäll och det är hon. Det måste vara ett av de lättaste barn att ha hand om, hon anpassar sig alltid var man än är. De som har haft henne en gång brukar ofta säga vi kan ta henne fler gånger om det behövs.

Men den senaste tiden har den lilla donnan visat mamma och pappa att det finns ett hejdundrande humör i den lilla kroppen.

Så här arg blev hon bara för att hon inte fick dela med sig av en spade till Fabien.

Fast jag tycker att det är charmigt med humör på barn.....

Av Pernilla Thomasson - 7 augusti 2009 21:31

Efter en jättegod middag som min käre man hade gjort, grillade kebabspett, tomater, lök och champinjoner och till det en underbar sallad så bestämde vi oss för att ta barnen och hunden till badstranden för ett kvällsdopp.

Det är ju faktiskt fantastiskt fint vid Långseles badstrand, speciellt på kvällen då solen håller på att gå ner. 

I sidan på bilden ser man vår senaste familjemedlem rottweilern Hera två år. 

Här kommer en liten bättre bild på denna söta och snälla hund. 

Här har vi långseles största badfantast hon älskar verkligen att bada lilla gumman. 

Av Pernilla Thomasson - 7 augusti 2009 12:19

Peppar peppar ta i trä, tydligen är det träbröllop vi firar idag, 5 år som gifta. Tänk vad tiden går fort när man har roligt, kommer ihåg denna dag som det vore igår. Hela denna sommar regnade det oavbrutet i juni/juli och vi tänkte att det kommer det att göra även den 7 augusti, men sommaren och solen kom ungefär samma vecka och det blev en toppendag, dock kanske lite väl varmt för det var nog runt 35 grader och alla gäster bara väntade på att Krille skulle ta av sig sin jacka för då först får ju övriga gäster ta av sig sina kavajer.

 

Jag mins hur varmt det var i kyrkan, jag var helt säker på att hela klänningen var blöt i ryggen och innan jag och Elenore (min kära syster och tärna) kunde gå ut på trappan vid kyrkan var vi tvungna och gå och torka av benen som det fullkomligt rann om...


Sedan hade vi två fantastiska fotagrafer Stina och Camilla som fixade och trixade men nu när jag skulle hitta fotografierna på en skiva så hittade jag dem inte utan har fått knäppa kort på korten därav kvaliten.

 

Ovido - Quiz & Flashcards