Alla inlägg under november 2009

Av Pernilla Thomasson - 6 november 2009 20:44

 

Nejdå, inte ännu men det kommer säkert. Ikväll har vi försökt få Wilda att sitta still en stund så hon inte springer i allt damm och målarfärg. Kom på att hon skulle säkert gilla Lotta på Bråkmakargatan och hon tyckte verkligen om att titta på den hon satt som ett litet ljus och tittade, sedan kom Fabien i och visade henne Alla barn i Bullerbyn och den var oxå uppskattad. Jag tycker verkligen att Astrid Lindgrens filmer är bland det bästa ett barn kan få se och vi vuxna sitter ju oxå gärna och tittar på dessa fantastiska filmer.

Av Pernilla Thomasson - 6 november 2009 18:41

Ja, då var lampan på plats (dålig bild). Sedan ser man ju väggen mot toaletten som är färdigmålad oxå. Krille är lite less på att spackla nu kan jag tala om, när han skulle måla nu ikväll så visade det sig att det buktar inåt där skivorna går ihop så det är bara att spackla ännu en gång, tror att han är less på det nu. Det värsta med vitt är ju att det syns så väl när det inte är slätt för det blir ju automatiskt en skugga där. Men skam den som ger sig......

Visst blir det fint???

 

Av Pernilla Thomasson - 6 november 2009 15:47

Ja som ni säkert själva förstår kommer det att fortsättas i hallen under helgen och med det så kommer det självklart att komma upp bilder oxå, på begäran. Ikväll blir det förhoppningsvis färdigmålat och imorgon bitti kommer pappa och tapetserar och så ska det bli golv på plats. Längtar..............


Ikväll blir det städning av Wildas rum, nu när det är färdigslipat så att man kan börja damma, vårt sovrum ser ju ut som ett kaos, men det får vänta tills hallen är klar.

Kan nog tänka mig att slå mig ner i soffan lite senare ikväll för att avnjuta de två sista Johan Falk filmerna med ett glas rött och en filt, man blir lite så av vädret ute tycker jag.

Av Pernilla Thomasson - 6 november 2009 15:41

Igår kväll så bakade jag inför dagens fredagsfika och hade fått liten hint av en viss "person" att man ska räkna med minst två bitar till varje. Så jag bestämde mig för att se till att de skulle nog få se på fika. Så jag stod och bakade till klockan 11 igår kväll, det blev chokladmuffins med olika frostings på och även en bärkaka som jag lagt ut tidigare här på bloggen.  Eftersom att jag tycker att de blir bäst om man garnerar dem alldeles innan de ska ätas så dekorerade jag dem på plats, tror ni att de blev nöjda????


Här kommer en liten bild på bakverken, som självklart gjorde succe idag. Vissa fick ju även med sig hem av det som blev över, hoppas att det smakar.

 

 

Av Pernilla Thomasson - 2 november 2009 20:49

Ja, då var det dax att sätta lite fart i hallen igen. Krille har ju som sagt varit dålig så det har inte hänt så mycket i helgen, i och för sig så blev ju innertaket på plats i lördags. Igår fanns ju inte på världskartan att något skulle bli gjort.....


Men nu idag har han spacklat lite till och fixat så imorgon blir det att börja måla, äntligen kommer det att synas lite resultat och till helgen ska pappa komma och tapetsera fonden och så ska de lägga golvet så då börjar det att bli klart, MEN sen är det dessa lister som ska på plats oxå men jag kommer inte att montera ihop en enda möbel förrän varenda list är på plats, så det så......


Kvällen för min egen del har gått åt till att fara runt Långsele med Fabien och hans jultidningar så att vi kan få det avstökat och betala in pengarna så att han får sin premie.


Imorgon ska jag ha en Me & I visning på Fyrklöverns förskola i matsalen mellan kl 15-17 så om det är någon som är sugen att komma är det bara att droppa in när det passar. Tänk oxå på att kolla efter lite julklappar så kan man ju passa på att beställa redan nu innan vissa saker börjar ta slut, samt tipsa farmor/mormor om vad barnen behöver eller vill ha. Det går ju alltid att maila in sin beställning om man känner för det om man inte har möjlighet att komma och då kan man göra det på pernilla.thomasson@meandi.se Så gå in på hemsidan och kolla över om det är något som faller i smaken.


Av Pernilla Thomasson - 1 november 2009 16:45

Måste ju förära bloggen med ett nytt och fräscht SM-guld. Har en man som äntligen kan varva ner nu, han har varit nervös i flera dagar och humöret och allt påverkas ju av denna fotboll. Men nu är det över och Guldet hamnade åter i Solna och Bajen drog ner i Superettan. För oss som inte förstår detta så framstår dessa fanatiker som dårar men det är en hel livsstil och har man inte varit inne i det så är det så svårt att förstå.

Grattis till AIK.

 

Låtom oss bedja… Laget vårt som är i ledningen. Helgat varde Ditt klubbmärke.Tillkomme Ditt rike. Ske vår vilja, såsom på Råsunda, så ock på Ullevi. En sista seger giv oss idag och svik oss inte på planen såsom vi Er aldrig sviker från läktaren. Och inled oss inte i förtvivlan utan fräls oss från Änglarna. Ty guldet är vårt, och makten och härligheten i evighet.. AIK

Ovido - Quiz & Flashcards