Alla inlägg den 10 november 2009

Av Pernilla Thomasson - 10 november 2009 19:47

Ja då har jag äntligen blivit klar med den första AIK mössan, så nu Stigge ska jag bara lägga den på lådan och du har den innan helgen.

Så här kommer lite bilder på denna variant av Wildamössan. Snygg va, ett riktigt måste för alla GNAGARE. Endast 200kr plus porto.

 

Fabien får vara modell, trots att det är en vuxen storlek, då Krille inte vill vara på bild.

   


Av Pernilla Thomasson - 10 november 2009 19:40

Ja, jag har en lillebror med en inte allt för stor framförhållning. I helgen fick jag ett samtal från han som undrade om jag har något julgodis färdigt och om jag inte hade det så undrade han lite fint om jag inte kunde fixa en liten korg med godis till torsdag. Ja vad gör man inte för lillebror (plus att jag älskar att fixa med sånt här) så jag svarar att det kan jag fixa, BRA säger han då vill jag ha 2. Så sagt och gjort, har funderat över vad jag ska göra till dessa korgar och nu har jag i alla fall i eftermiddag/kväll varit duktig och färdigställt lite som jag gjorde igår kväll. Det har blivit vaniljskorpor och italienska Baci, det är fyllda formar med nutella och rostade hasselnötter toppade med mörk choklad. Imorgon ska jag fortsätta och göra lite annat smaskigt, känns ju som att det inte får bli för juligt det är ju lite långt kvar till jul känner jag.

 

Här är det Italienska Baci.

 

Och så lite vaniljskorpor, kändes för tidigt att göra saffransskorpor.

Av Pernilla Thomasson - 10 november 2009 19:35

Ja det undrar kanske ni som följer bloggen, jag skrev ju i helgen att det skulle tapetseras. Min älskade fondvägg skulle ju komma på plats. Ni kan inte tro, det som inte fick hända råkade hända, mönsterpassning, mer behöver jag inte säga, någonstans på vägen blev det fel och i måndags fick min käre far gå in på Bergs och beställa inte bara ett paket golv som ni vet sen tidigare att det saknades utan även en rulle av tapeten. Den skulle komma i slutet på veckan så det blir nog inte gjort förrän nästa vecka då mor och far åker söderut till helgen. Men den som väntar på något gått väntar alltid för länge......

Men jag har en flitig man här hemma som har fått upp taklister där det går, har har satt upp foder runt dörrarna, fixat till trösklarna där golvet är på plats, så det händer grejer ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards