Alla inlägg den 29 november 2009

Av Pernilla Thomasson - 29 november 2009 10:40

När man vaknade imorse så var det iallafall vitt på backen, det började ju i och för sig igår att snöa, men då var jag nog för trött för att tänka på det. Känns lite juligt och mysigt när det ligger vitt på backen. Så jag bjuder på en lite "vintrig" bild på vår baksida.

    Lite snö är det ju ialla fall.

Av Pernilla Thomasson - 29 november 2009 08:59

Jag kan villigt erkänna att efter gårdagens godiskok var jag helt slut när jag kom hem. Vi satte igång kl 10,00 och var hemma vid 21 tiden. Kom hem till ett hem fullt av adventsaktivitet, Krille höll på att sätta upp alla stjärnor och stakar, spelade julmusik på stereon och värmde glögg när jag kom hem, precis vad jag behövde. Fick även en liten present av min käre man, han hade varit och köpt ett par pyjamasbrallor på Lindex som jag sagt att jag ville ha.

Här kommer lite bilder på godiset som jag faktiskt inte drömt om inatt, jag och Ewa sa det att vi skulle drömma om dessa mintkakor.

  Var skapligt less på slutet när de sista skulle doppas i choklad, det blev cirka 120 stycken.

  128st mozartkulor blev det oxå, lite less på att rulla dessa efter ett tag, Nu ska de bara slås in i cellofan också.

  Vaniljkola blev det en dubbel sats av och även senap kokade vi. Så nu har man en början och nu är det bara att fortsätta här hemma. Nästa år kommer vi att hålla på i två dar kom vi fram till så kan man fortsätta nästa dag med paketering och man behöver inte stressa så hemskt.

Ovido - Quiz & Flashcards