Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Pernilla Thomasson - 21 mars 2010 19:29

Ja, i veckan skulle jag ta fram min stegräknare och börja gå så stort, vilket jag bestämde mig för förra helgen. Har faktiskt tappat en hel del bara av att ändra på kosten men måste nog hjälpa till på traven med lite motion. Döm om min förvåning när jag tar på mig stegräknaren och den går av sig själv, jag satt på en stol och läste i en bok och under tiden hade jag gått ca 400 steg, BRA VA??? Glädje räknare kan man nog kalla det, så jag har reklamerat den på apoteket där jag köpt den och igår när vi var i Sundsvall så var jag in på Intersport och inhandlade en ny, så imorgon är det så dax att börja röra på sig. Nu har jag inga ursäkter längre, stegräknaren är inhandlad, de nya skorna har stått i garderoben sedan vi var i Stockholm och jag köpte dem.  Så imorgon när jag kommer hem från jobbet och summerar dagens steg så är det bara att ut och knata om jag nu inte av någon konstig anledning skulle kommit upp i 15 000 steg under dagen......

Av Pernilla Thomasson - 21 mars 2010 19:14

Gårdagen spenderade jag tillsammans med Ewa i Sundsvall, på en riktig shoppingdag. Så skönt att få åka iväg alldeles ensam utan barn (man oxå) och bara kunna gå och strosa alldeles i lugn och ro. Hade bestämt mig för att bara handla till hemmet den här gången och verkligen inga kläder till barnen speciellt inte till Wilda som har en garderob som bongnar snart.


Vi började inne i stan och en butik som jag blev tipsad om som heter Butik Annelie som hade hur mycket som helst när det gäller den lantliga stilen, hittade en hel del, en The burk, glasburk med lock, två fina flaskor som man ska ha lampolja i och blir fina lyktor (dessa ska jag ställa på farstukvisten), hittade även två lampskärmar där i vitt, men de hade bara en just nu så hon skulle lägga undan dem när de kom så kunde jag hämta dem eller oxå kunde de skicka dem, det kallar jag service.


Sedan blev det en del handlat i Birsta oxå, på IKEA köpte jag bla lite nya handdukar och ny badrumsmatta, sedan köpte jag nya vardagsglas, vi har nämligen typ 5 olika modeller idag och det finns max 8 glas som är lika så det kändes som att det var dax att byta ut och få enhetligt.

Under veckan ska jag styla om farstukvisten i lite påsktema hade jag tänkt, ska bara ut och fixa lite björkris först.

Här kommer lite bilder av det som blev handlat.

 

Här är då The burken och där bak står burken som jag hittade på Butik Annelie och sedan blev det lite burkar på IKEA oxå till mina goda skorpor.

Köpte små silverfat att ställa ljus på och en liten sten med texten "Njut, varje minut", en vas att ha tulpaner i blev det oxå (Tulpanerna ser dock lite väl utblommade ut).  När jag höll på att ställa i ordning på bordet insåg jag att jag måste sätta min käre make i arbete igen, bordet måste målas vitt......

Mer bilder kommer när jag fixat farstukvisten under veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards