Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Pernilla Thomasson - 10 mars 2010 20:00

Wilda vill precis som de flesta andra barn hjälpa till i köket när man ska till att laga mat, ibland är ju det mest "själp" än hjälp när de små ska vara duktiga. Ett annat dilemma man oftast har när det är dax för matlagning är att man är själv hungrig, lite halvstressad och de är mest i vägen.....

Men idag hittade jag en syssla som hon gillade och hon stod stilla på samma plats hela tiden istället för att springa runt benen på mig, att få stå och skala en potatis var hur roligt som helst och hon var sysselsatt i säkert en 20-30minuter och var jättestolt när hon lyckats skala hela potatisen efter vissa missöden med en tumme som fick sig en släng av skalaren oxå några gånger men det var ingen fara.

 

Förklädet var oxå viktigt att hon skulle ha på sig.

 

Sedan så gäller det ju att hålla tungan rätt i munnen oxå när man håller på.....

Av Pernilla Thomasson - 10 mars 2010 19:53

Fy skäms på mig så dålig jag varit på att uppdatera bloggen, men det har varit lite mycket ett tag och jag har inte haft så mycket att dela med mig av helt enkelt.

Förra veckan kom dock vår soffa!!! Äntligen!!! Sålde bort den gamla till min kusin och det var ju bra att den kom till användning, för det var ju inget fel på den. Vi hade tänkt haft den uppe när det blir ett litet umgängesrum för grabbarna MEN den blir för stor så det får bli något mindre när vi är klara och ser över vad som behövs och passar in där.

Fabien fick i alla fall upp fotöljen på sitt rum och den blev uppskattad, används nu mest som "datastol" när han sitter och spelar Wow och allt annat han spelar.

Vardagsrummet blev dock mycket bättre och öppnare nu med den nya soffan och här kommer två bilder.

Wilda visar oxå hur skön den är att sova i.....

 

Ovido - Quiz & Flashcards