Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Shopping i Sundsvall!

Av Pernilla Thomasson - 21 mars 2010 19:14

Gårdagen spenderade jag tillsammans med Ewa i Sundsvall, på en riktig shoppingdag. Så skönt att få åka iväg alldeles ensam utan barn (man oxå) och bara kunna gå och strosa alldeles i lugn och ro. Hade bestämt mig för att bara handla till hemmet den här gången och verkligen inga kläder till barnen speciellt inte till Wilda som har en garderob som bongnar snart.


Vi började inne i stan och en butik som jag blev tipsad om som heter Butik Annelie som hade hur mycket som helst när det gäller den lantliga stilen, hittade en hel del, en The burk, glasburk med lock, två fina flaskor som man ska ha lampolja i och blir fina lyktor (dessa ska jag ställa på farstukvisten), hittade även två lampskärmar där i vitt, men de hade bara en just nu så hon skulle lägga undan dem när de kom så kunde jag hämta dem eller oxå kunde de skicka dem, det kallar jag service.


Sedan blev det en del handlat i Birsta oxå, på IKEA köpte jag bla lite nya handdukar och ny badrumsmatta, sedan köpte jag nya vardagsglas, vi har nämligen typ 5 olika modeller idag och det finns max 8 glas som är lika så det kändes som att det var dax att byta ut och få enhetligt.

Under veckan ska jag styla om farstukvisten i lite påsktema hade jag tänkt, ska bara ut och fixa lite björkris först.

Här kommer lite bilder av det som blev handlat.

 

Här är då The burken och där bak står burken som jag hittade på Butik Annelie och sedan blev det lite burkar på IKEA oxå till mina goda skorpor.

Köpte små silverfat att ställa ljus på och en liten sten med texten "Njut, varje minut", en vas att ha tulpaner i blev det oxå (Tulpanerna ser dock lite väl utblommade ut).  När jag höll på att ställa i ordning på bordet insåg jag att jag måste sätta min käre make i arbete igen, bordet måste målas vitt......

Mer bilder kommer när jag fixat farstukvisten under veckan.

 
 
Malin

Malin

21 mars 2010 19:41

Lämna in det på Strömvägen 38 så kan jag måla ;-) Jag älskar att måla möbler.

http://www.metrobloggen.se/norenius

 
Ingen bild

vea

21 mars 2010 19:48

Erstavägen 9 tar emot allt ... så du slipper ha en massa saker omkring dig.. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:25

Ja det var ju som så att i fredags åkte vi ju till IKEA och köpte nya möbler till Wildas rum och jag älskar ju att sätta ihop dessa. Jag monterade upp alltihop och någon gång under kvällen rev jag mig på en kartong eller en möbelbit på ovansidan av h...

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:05

Ja just nu sitter jag på sjukhuset och har fått en dator så jag kan passa på att blogga och göra lite uppdateringar. Tänkte börja med att visa lite före och efter bilder på det vi gjort än så länge i källaren.   Här är ju lite påbörjat..... Och s...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:59


Ja då har jag hittat ett nytt mönster på en superfin mössa som jag lyckats virka, det var ju några år sedan man hade syslöjd men med lite hjälp från nätet och några upprivningar så blev det i allafall en färdig mössa. Den blev för stor för Wilda så d...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:53

Ja nu har vi målat, målat och målat under veckan, det finns ju inte allt för mycket tid till det under veckan med alla träningar och dyligt som ska hinnas med, men vi är en bit på väg. Grundmålning är viktigt..... Vänstersidan har fått rätt f...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:49


I fredags så fyllde bästa svägerskan Helena år så då var vi dit och uppvaktade henne. Som vanligt när Wilda ska iväg och moster kommer förbi brukar det bli mycket fixat med håret så även denna dag. Så här fin var hon när det var dax att åka.   H...

Ovido - Quiz & Flashcards