Alla inlägg den 12 december 2009

Av Pernilla Thomasson - 12 december 2009 21:34

Lite kreativ känner jag mig idag i alla fall, har hunnit gjort den första omgången med tryfflar, det blev citronsmak på dessa. De är verkligen supergoda - de smälter i munnen supersmarrigt Har även gjort isfudge med apelsinkrokant smak, dessa är superenkla att göra.

250gr nougat

400gr ljus blockchoklad

200gr av den Maraboukaka som man vill ska ge smak i mitt fall då apelsinkrokant.

Smält allt över vattenbad och häll sedan upp i ischokladformar och garnera med något strössel.

Superenkelt och supergott.

   

Av Pernilla Thomasson - 12 december 2009 21:29

Ja, det blev nog bara del 1 av pepparkaksbaket idag, då endast Fabien var med och bakade. Kul att få lite tid med barnen ett och ett ibland oxå, vi hade jätteroligt och han var så duktig. Wilda hon går och talar om för alla att hon ska baka en annan dag, självklart så vill även Anton baka men han har kompis hela helgen så det tar vi i veckan.

  En glad kille som gillar att få hjälpa till i köket om han får.

En plåt med Fabiens pepparkakor, fina eller hur???

Själv bakade jag små gummor, som blir perfekta som glöggpepparkakor, sen ska det bli gubbar, bockar - sak samma..... hjärtan, stjärnor och granar.

Av Pernilla Thomasson - 12 december 2009 21:22

Igår hade jag Me & I träff här hemma, där jag sålde ut kläder från min provkollektion och sedan blev det några beställningar. Trevligt var det, många som kom trots att det var fredag och även många som har julebestyr. Jag hade fixat lite glögg, pepparkakor, ädelost, nötter och lite godis, väldigt uppskattat blev det och det är ju roligt. Mina chokladdoppade mint/choklad kolor blev uppskattade oxå.

   

Ovido - Quiz & Flashcards