Alla inlägg den 27 juni 2010

Av Pernilla Thomasson - 27 juni 2010 17:12

Var och handlade blommor dels på midsommarafton och även igår och idag var det så dax att få ner dem i sina krukor och få lite fint på framsidan.

   

Planterade ju penseer i två krukor på bron för ett tag sedan men nu var jag så less på dem (så hade två av dem vissnat oxå) så det var läge att plantera något nytt i den ena av dem. Så det blev lite petunier i den.

 

Köpte även lite smultronplantor och en smultronkruka till och jag har även köpt amerikanska blåbär som det ska bli på busken i den vita krukan, ska bli spännande att se hur de ser ut och smakar när och om de kommer några.

Nej nu ska jag kila bort till mamma och fixa lite slingor på henne och själv ska jag få lite slingor oxå så att man känner sig lite "sommarfin".......

Av Pernilla Thomasson - 27 juni 2010 17:03

Efter att igår ha läst att IKEA skulle starta sin stora rea idag så var jag sugen på att blåsa ner och fynda några saker som jag sett i ett annonsblad. Så imorse tog jag "skrotbilen" som Wilda kallar Kangoon och åkte ner och fyndade det jag skulle ha, var nere redan vid tiotiden så då var det rätt lugnt och de tre saker jag skulle ha fanns oxå.

Vi har ingen ordentlig förvaring i tvättstugan till badlakan, lakan och sånt och när jag såg att detta snygga linneskåp kostade endast 1195kr (3995 ord pris) så tänkte jag att de kommer att bli bra att ha där nere så det blev två stycken såna.

 

Sedan har vi varit ute efter ett nytt skrivbord ett tag men inte hittat något bra, men detta hade de nu satt ner till 299kr (1295 ord pris). Då tog vi det så har vi åtminstone ett ordentligt skrivbord med lådor, vilket det vi har idag helt saknar.

 

När jag väl skulle åka hem vid tolvsnåret så tror jag att alla hade vaknat och bestämt sig för att åka till Birsta för då var det rent kaos, så det kändes rätt skönt att sätta sig i bilen och åka hem.

Av Pernilla Thomasson - 27 juni 2010 16:52

I år hade vi planerat att midsommar skulle firas hemma här och vi hade bjudit hit mamma och pappa, Emil, Hanna och Wilmer. Mamma jobbade kväll så hon kunde endast vara med på sillunchen och Hanna skulle komma på kvällen men fick jobba natt oxå.

Vi började med sillunch vid ettiden så att mamma skulle kunna hinna med att äta i lugn och ro innan hon skulle iväg och jobba. Kokt färsk potatis, sill i alla de slag, ägghalvor, räkor, gravad lax, rökt lax, tunnbröd och goda ostar är allt som behövs för en trevlig sillunch det är så himla gott med nypotatis och sill. Efter lunchen så åt vi svenska jordgubbar(ett måste till midsommar) och glass till kaffet.

På kvällen blev det så grillat och såklart så stod Krille för grillningen, då blir det alltid bra.

Det bjöds på ugnsstekt färskpotatis med persillade, grillade/glazerade revben och file.

Självklart sallad, grillade majskolvar och kall sås oxå.

Här sitter den hungriga ligan vid bordet redan.  Tur med vädret var det faktiskt oxå, visst kom det någon skur regn men vad gör det när man sitter under tak.

På midsommardagen så var vi bjudna till mamma och pappa på grillat och det var supertrevligt som alltid.

Krille spelade faktiskt en golftävling på dagen oxå det var den första för säsongen, han kände väl att han måste ladda inför vecka 29 då golfveckan drar igång med hans trogne golfpartner Mange som kommer upp från Vallentuna.

Ovido - Quiz & Flashcards