Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Pernilla Thomasson - 7 juni 2010 20:29

Under helgen så fyndade jag dessa snygga och sköna golfskor inför kommande säsong, de kostade endast 200kr och hade kostat 1600 så det kallar jag fynd.

Och idag har vi varit iväg och hämtat vår "nya" andra bil, vi insåg att det inte funkar i längden med bara en så nu har vi fyndat en Renault Kangoo som vi kan ha som andra bil när nöden kräver det.

Av Pernilla Thomasson - 7 juni 2010 20:14

 

Förra veckan vågade jag inte blogga för att jag hade så mycket att stå i inför att jag och Krille skulle åka iväg och överraska Krilles lillasyster som läst klart sina tre år på universitetet nu och är färdig personalvetare och eftersom att hon är här inne och läser så var jag lite rädd för att skriva något som skulle göra att hon förstod att vi skulle komma.

Jag och Krille åkte själva utan barn denna gång och med tanke på att det är 100 mil enkel väg så kändes det som att barnen faktiskt skulle ha det bättre hemma denna gång då det bara var över helgen som vi skulle vara borta. Självklart står man där i valet och kvalet ändå för det är ju inte så ofta vi ses och då är det ju kul att ta med dem, men farfar och Agneta ska ju komma upp nu i sommar och vi sågs ju vid jul så det är helt ok och Tette och Mathias var ju upp här i februari en sväng så det var ju heller inte så länge sedan.

Helgen har varit jättetrevlig, vi åkte ner på fredagen och först på lördagen träffade vi Tette när vi kom till hennes skola för att vara med på en avslutningscermoni och gissa att hon blev förvånad???

 

På kvällen var det dax för fest ute hos Mats och Agneta och vi var väl närmare ett 50-tal gäster där som åt supergod mat och njöt av vin och öl. På kvällen skulle ju alla hennes kompisar gå ut och då tyckte de att vi oxå skulle hänga på och det var ju som sagt var inte igår man var ute på tu man hand utan barn så vi hängde på.

Igår så var jag och Tette iväg och köpte lite resväskor inför den kommande Turkiet resan i augusti medans Krille och Mathias spelade tennis i värmen. På eftermiddagen blev det finalen i Franska öppna som Söderling tyvärr förlorade och sedan blev det film och smågodis. Och imorse begav vi oss hemåt vid 5,45 och var hemma igen vid 16,00 så det gick bra.

Ovido - Quiz & Flashcards