Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Pernilla Thomasson - 12 juni 2010 20:51

Idag har vi varit hela familjen till Sundsvall för det skulle handlas lite skor inför onsdagens skolavslutning till pojkarna och Anton är i behov av ett par nya fotbollsskor och då utbudet här i Sollefteå är lite begränsat så blev det en tur till Birsta idag.

Anton han hittar alltid skor om vi går på skopunkten och det gjorde han idag med, han skulle få två par hade vi bestämt innan men han hittade bara ett par denna gång och samtidigt funkar ju killar i den åldern att man har ett par skor tills de inte går att använda längre och då kan vi köpa nya då.  Wilda gick runt och tittade och kom fram till oss och visade upp ett par sandaler som hon ville ha. Och även jag hittade ett par slit och släng skor, har ett par liknande från förra året och de använde jag nästan hela sommaren.

Antons schyssta skor.

Mina och Wildisens skor.

Sedan bar det av till Stadium för att leta fotbollsskor till Anton och ett par vita Converse till Fabien som han promt skulle ha. Kan ju säga att vi fick åka runt på alla sportbutikerna i Birsta och till slut fick vi lov att åka in till Sundvall i alla fall för det fanns varken fotbollskor i rätt storlek eller skor till Fabien. Till slut hittade vi rätt storlek till Fabien MEN då fanns det bara svarta så han tyckte att det gick lika bra och det tyckte även jag, för de kanske ser rena ut lite längre än vad ett par vita skulle göra.

Snygga pjucks.....

Anton hittade inte rätt storlek på just de fotbollsskor som han ville ha men han provade ut storlek i samma märke, så nu får vi beställa dem på nätet det finns en sida där man kan beställa från England till bra pris och snabb leverans. Jag kan ju inte förstå hur man kan välja att ha ett par lila fotbollsskor men vad vet en mamma om såna saker.....

Krille han fyndade oxå ett par golfskor, ingen bild på dessa men det är det nog ingen som gråter över heller.

Nu ska jag sätta mig och surfa runt lite och njuta av min cider medans Krille sitter som klistrad framför TVn det är ju FotbollsVM......................suck.

Ovido - Quiz & Flashcards