Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Mammas 60-års fest.

Av Pernilla Thomasson - 19 februari 2010 21:38

Ja i lördags var det då dax för mammas fest, jag och lillasyster Elenoré hade huvudansvaret men självklart fanns brorsorna där när vi behövde dem. Vi höll till nere på gamla fritidsgården och jag och syster var där och fixade hela dagen.


Pappa den stackaren han fick åka jag vet inte hur många gånger på affären den här dagen till oss så till slut gick han på Ica ena vändan och Konsum den andra för han hade varit där så många gånger att de började nog undra hur det stod till med minnet.


När mamma kom till lokalen strax efter sex så var alla där och även lite överaskningar i form av Smålandsbesök som mamma inte visste om, gissa om hon blev förvånad????


Det bästa med allt var att allt klaffade trots att mamma inte gjort något, hon som varit så nervös och jag och Elenoré förstod inte varför hon har ju själv uppfostrat oss så hon borde ju veta att vi (fast vi inte vill) måste erkänna att vi är väldigt lik vår mamma när det gäller såna här saker. Då blir allt superbra för en superbra mamma.

Här är de båda fullt koncentrerade på olika saker, ser ut som mamma vill att vi ska knäppa kortet först innan hon vågar ta vinglaset medans pappa han gör det han känner för.......

  Krilles lillasyster Tette och hennes väldigt förvånade sambo Mathias (förlåt men det var enda kortet på dig.....)

Sen har vi ett litet kort på lilla mini Berit här lika grimaserande som vanligt, men denna lilla tös är så grymt lika sin mormor att hon till och med själv säger när någon frågar  vem hon är lik -Jag är lik min mom-mom.

 
 
Ingen bild

emma

19 februari 2010 22:37

aaaw va fint!!
hälsa Bosse o Berit sååå mycke från mig o ge dom en BAMSEKRAM!!! Glöm inte de!

 
Ingen bild

Tette

20 februari 2010 10:29

HAHAHAHAHA, Mathais tycker du är taskig=) Och vi har fått JÄTTEmycket snö!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:25

Ja det var ju som så att i fredags åkte vi ju till IKEA och köpte nya möbler till Wildas rum och jag älskar ju att sätta ihop dessa. Jag monterade upp alltihop och någon gång under kvällen rev jag mig på en kartong eller en möbelbit på ovansidan av h...

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:05

Ja just nu sitter jag på sjukhuset och har fått en dator så jag kan passa på att blogga och göra lite uppdateringar. Tänkte börja med att visa lite före och efter bilder på det vi gjort än så länge i källaren.   Här är ju lite påbörjat..... Och s...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:59


Ja då har jag hittat ett nytt mönster på en superfin mössa som jag lyckats virka, det var ju några år sedan man hade syslöjd men med lite hjälp från nätet och några upprivningar så blev det i allafall en färdig mössa. Den blev för stor för Wilda så d...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:53

Ja nu har vi målat, målat och målat under veckan, det finns ju inte allt för mycket tid till det under veckan med alla träningar och dyligt som ska hinnas med, men vi är en bit på väg. Grundmålning är viktigt..... Vänstersidan har fått rätt f...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:49


I fredags så fyllde bästa svägerskan Helena år så då var vi dit och uppvaktade henne. Som vanligt när Wilda ska iväg och moster kommer förbi brukar det bli mycket fixat med håret så även denna dag. Så här fin var hon när det var dax att åka.   H...

Ovido - Quiz & Flashcards