Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Wildas slalompremiär är avklarad.

Av Pernilla Thomasson - 19 februari 2010 21:23

Nu har jag inte bloggat på en veckas tid, kan det vara efterdyningar från förra veckans stress och lördagens höjdpunkt (mammas 60-år fest) som blivit som en enda lång baksmälla.....???

Nu ska det bli skärpning på denna front, börjar med att berätta att vi fick ju trevligt besök förra onsdagen av Krilles lillasyster Tette och hennes sambo Mathias och när de nu tagit sig ända upp från Växjö så ville de ju passa på att åka lite slalom, sagt och gjort torsdags kvällen blev det slalom för allihop. Jag och Krille åkte oxå och då var det ju självklart att även Wilda fick hyra sig en utrustning och prova på, till en början var hon inte så jättenöjd utan sa: -Jag vill ha mina egna skor. Men med lite kämpaanda så kom hon igång och kämpade på.

Var upp i lillbacken och så fick hon åka mellan mina ben och hon tyckte att det var superroligt, så nästa år blir det familjekort i backen. Fabien började i måndags på skidskola och har gått mån och ons och sedan är det två gånger nästa vecka oxå, så snart kan han åka ner med sina kompisar eller Anton själv för att åka.

Wilda har fått för sig att man måste göra grimaser på alla kort man tar på henne just nu och det går knappt att få normala kort på henne.

 
 
Ingen bild

emma

19 februari 2010 22:37

Os- stjärnan om några år =)

 
Ingen bild

Pernilla

19 februari 2010 23:17

Ja hon ska göra sälen som Anja för det är det hon gör på kullen på förskolan varje dag. Vägrar stjärtlapp och madrass, magen går fortare......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:25

Ja det var ju som så att i fredags åkte vi ju till IKEA och köpte nya möbler till Wildas rum och jag älskar ju att sätta ihop dessa. Jag monterade upp alltihop och någon gång under kvällen rev jag mig på en kartong eller en möbelbit på ovansidan av h...

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:05

Ja just nu sitter jag på sjukhuset och har fått en dator så jag kan passa på att blogga och göra lite uppdateringar. Tänkte börja med att visa lite före och efter bilder på det vi gjort än så länge i källaren.   Här är ju lite påbörjat..... Och s...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:59


Ja då har jag hittat ett nytt mönster på en superfin mössa som jag lyckats virka, det var ju några år sedan man hade syslöjd men med lite hjälp från nätet och några upprivningar så blev det i allafall en färdig mössa. Den blev för stor för Wilda så d...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:53

Ja nu har vi målat, målat och målat under veckan, det finns ju inte allt för mycket tid till det under veckan med alla träningar och dyligt som ska hinnas med, men vi är en bit på väg. Grundmålning är viktigt..... Vänstersidan har fått rätt f...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:49


I fredags så fyllde bästa svägerskan Helena år så då var vi dit och uppvaktade henne. Som vanligt när Wilda ska iväg och moster kommer förbi brukar det bli mycket fixat med håret så även denna dag. Så här fin var hon när det var dax att åka.   H...

Ovido - Quiz & Flashcards