Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

Något nytt under solen???

Av Pernilla Thomasson - 14 juli 2010 23:31

Det har ju varit fantastiskt väder så att sitta vid datorn och uppdatera blogg och annat har fått stått åt sidan för viktigare saker som att bada med barnen. Det har väl inte hänt så mycket sedan sist jag bloggade, vi har mest varit på badstranden här i Långsele och badat, jag och barnen.

I lördags kan jag ju meddela er alla att då fixade jag mina poäng för att äntligen få officiellt handicap på golfbanan så nu är det bara att svinga klubborna från röd tee. Krille var inte sen att ta tillfället i akt och anmälde mig som medspelare till en tävling under golfveckan som drar igång nästa vecka, vi ska spela en 4-manna scramble och det är ju folk jag känner som jag ska spela med så det ska nog gå bra.

I måndags så var vi och köpte en ny kamera som vi funderat på länge och det var läge nu att slå till så att vi har en riktig kamera när vi åker utomlands oxå, sen kan det vara roligt att kunna fota med en riktig systemkamera ibland oxå och inte bara telefonen eller den lilla kompakta.

  En sån här Nikon blev det, vi har provat knäppa en del kort men man är ju nybörjare på sånt här, men man lär så länge man lever. Kan inte lägga ut några bilder just nu utan får fixa det imorgon för datorn står i sovrummet och alla i familjen har ju inte semester ännu så jag blir nog inte så poppis om jag går in och slår på datorn där inne och knappar på tangenterna.

Idag så har jag och Wilda kört upp Anton till Junsele där han ska vara med på Junselelägret i fotboll, vi ska hämta honom på söndag och då följer även Oscar med dit och hämtar honom. Oscar kommer nämligen upp från Väsby redan på lördagen så han ville gärna följa med upp och kolla när de tränar.

Nu säger jag god natt, nu tänker jag lägga mig och läsa ut min bok som snart är slut. Håller på att läsa Camilla Läckbergs Isprinsessan och nu är det bara upplösningen kvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:25

Ja det var ju som så att i fredags åkte vi ju till IKEA och köpte nya möbler till Wildas rum och jag älskar ju att sätta ihop dessa. Jag monterade upp alltihop och någon gång under kvällen rev jag mig på en kartong eller en möbelbit på ovansidan av h...

Av Pernilla Thomasson - 30 november 2010 17:05

Ja just nu sitter jag på sjukhuset och har fått en dator så jag kan passa på att blogga och göra lite uppdateringar. Tänkte börja med att visa lite före och efter bilder på det vi gjort än så länge i källaren.   Här är ju lite påbörjat..... Och s...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:59


Ja då har jag hittat ett nytt mönster på en superfin mössa som jag lyckats virka, det var ju några år sedan man hade syslöjd men med lite hjälp från nätet och några upprivningar så blev det i allafall en färdig mössa. Den blev för stor för Wilda så d...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:53

Ja nu har vi målat, målat och målat under veckan, det finns ju inte allt för mycket tid till det under veckan med alla träningar och dyligt som ska hinnas med, men vi är en bit på väg. Grundmålning är viktigt..... Vänstersidan har fått rätt f...

Av Pernilla Thomasson - 24 oktober 2010 19:49


I fredags så fyllde bästa svägerskan Helena år så då var vi dit och uppvaktade henne. Som vanligt när Wilda ska iväg och moster kommer förbi brukar det bli mycket fixat med håret så även denna dag. Så här fin var hon när det var dax att åka.   H...

Ovido - Quiz & Flashcards